• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73090
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kAmr
+
-

قیمت‌های سلیقه‌ای‌ در بازار ارومیه

شهروندان ارومیه‌ای از افزایش چند برابری قیمت‌ها در مدت زمان کوتاه بدون نظارت دستگاه‌های اجرایی گلایه دارند

بازار
قیمت‌های سلیقه‌ای‌ در بازار ارومیه


با ورود موج گرانی قیمت تمامی اقلام اساسی افزایش پیدا کرده و در آشفته بازار اقتصادی وجود قیمت‌های سلیقه‌ای بیش از پیش تعادل بازار را بر هم زده است. به گزارش باریش نیوز، این روزها شرایط بد اقتصادی به حدی بازار را نامتعادل کرده که هیچ‌گونه قیمت مصوبی در بازار مشاهده نمی‌شود و برخی از فروشندگان بر اساس نوع سلیقه خود اقلام اساسی را قیمت گذاری می‌کنند. 


قیمت‌های نامتعادل 

«حامد معظمی» یکی از شهروندان ارومیه‌ای در این باره گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش نامتعادل قیمت اقلام اساسی در بازار، یکی از عمده‌ترین مشکلات وجود قیمت‌های سلیقه‌ای است. نامتعادل بودن قیمت کالاهای مصرفی در نقاط مختلف شهر مردم را کلافه کرده به طوری که مردم برای خرید کوچک‌ترین اقلام اساسی به دلیل نبود قیمت مصوب بلاتکلیف مانده‌اند.

قیمت‌گذاری‌های سلیقه‌ای دامن کالاها را گرفته است که امیدواریم مسئولان به صورت جدی این مشکل را پیگیری و آن را رفع کنند.  «حمید فرخی» دیگر شهروند ارومیه‌ای هم عنوان می‌کند: برای تهیه مواد غذایی و اقلام اساسی هر دو هفته یک بار به بازار مراجعه می‌کنم.

در این مدت برای تهیه چند قلم از اقلام اساسی به بازار آمده بودم و الان که قیمت‌های موجود را با دو هفته پیش مقایسه می‌کنم به طرز عجیبی قیمت اقلام اساسی چند برابر افزایش پیدا کرده است. مردم با این شرایط اقتصادی نمی‌توانند از پس مخارج زندگی بربیایند و در این آشفته بازار اقتصادی نیز نبود ثبات و همچنین نظارت کافی مردم را با مشکل مواجه کرده است.


الزام درج قیمت روی کالاها 

معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی هم با اشاره به لزوم جلوگیری از گرانفروشی در استان می‌گوید: درج قیمت روی کالاها، خدمات و تناسب آن براساس قیمت‌گذاری حمایتی یا هزینه تمام شده از الزاماتی است که فروشندگان کالا باید آن را رعایت کنند.  

«خلیل ابراهیمی» ادامه می‌دهد: برای تاثیرگذاری بیشتر در رسیدگی به گرانفروشی، مجازات از طریق جریمه است که 20 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته و بلافاصله پس از رسیدن پرونده در اسرع وقت در ادراه تعزیرات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.  ابراهیمی تاکید می‌کند: برای ایجاد آرامش در فضای جامعه، رصد مستمر بازار عرضه و تقاضا برای تامین، توزیع کالا و خدمات رسیدگی به گزارشات مردمی و جلوگیری از کمبود می‌تواند در تنظیم بازار موثر باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید